4 Ocak 2016 Pazartesi

Refah Ülkesi Finlandiya "Helsinki-Tallinn"



Bugün biraz başım ağrıyor. Size daha uzun ve daha keyifli bir şekilde blog yazmak isterdim ama sonraya bırakırsam da yazmak zor geliyor. O yüzden gezimizin ikinci günü bu blog yazımı yazmaya karar verdim. Biz THY ile direkt buraya uçtuk. Burası neredir? Helsinki. Dünyanın en zengin şehri burası olsa gerek burada böyle bir hisse kaplıyorsunuz. Finlandiya bir İnovasyon ülkesi. Bilgi çağını yaşayan bir ülke. Biz turla geldiğimiz için bilet fiyatlarını bilmiyorum ama İstanbul’dan buraya gelen bir kardeşimiz 270 Euro dedi, pek pahalı da sayılmaz, ülkemizden çok uzakta bir yer. Benim yanıma bir öğrenci oturdu öyle haraketli ki bir tülü koltuğa sığamadı velet! Beni de sinir etti yolculuk boyu, bir oturdu bir kalktı, ne zoru varsa.


Fin polisini çok yorgun gördüm adam bana bir şey söyledi ama anlaşamadık sonra batı damgayı gönderdi bizi. Ne demek istemiş olabilir, her şeyimiz tam. Finlandiya gezmesi son derece keyifli bir ülke, sokaklardan zenginlik fışkırıyor. Sanatı çok seviyorlar. Modern sokaklar, güvenli ve yeşil bir ülke. Şimdi buraları bilenler hangi İskandinav ülkesi kötü olabilir diyebilir. Burası göller ve adalar ülkesi gez gez bitmez, kasabalarını gördük inanın kartpostal gibiler. 




Son derece samimi dürüst insanlar, bir şey sorduğunuzda size bakıp gülümsüyorlar, huzur şehri diyorum ben Helsinki’ye. Güneşi ve karanlığı uzun ülke. Kuzey ışıklarının en iyi seyredileceği ülkelerden biriymiş ama bizim o şansımız yok. Burası soğuk bir ülke bazen -40 derece olabiliyormuş, aman diyeyim buna can mı, canlı mı dayanır. Kafeye gitmiştik görevlinin yakasında Mikko yazıyor, soyadı mı adı mı bilemiyorum. Tam bir Fin ismi. Buraya gelince belki müze gezmek istersiniz fiyatları ortalama 10-25 euro arası. Bü ülkede güzel bir yasa koymuşlar rehberimiz anlatıyor buna bir yasa deniyormuş şuanda hatırlamıyorum ama özetle şöyle halkın beslenmesi için gerekli olan temel besinler ucuzmuş. Bizdeki un, yağ, ekmek, süt gibi düşünün, artık onlarda temel besin maddeleri neyse. Ne güzel bir yaklaım değil mi? Ne kadar adil bir ülke. 


Ulaşım burada rahat. Yeşil tramvaylar gördük bizim İstiklal Caddesi gibi düşünün. Biz burada Holiday Inn otel’de kaldık, çok iyi bir tesis. Bol bol otel imkânlarını kullandım hasta olduğum için dışarı çıkmadım pek, fin hamamı bana iyi geldi ama çok sıcak. Mutfak konusunda Finlandiya denince size şu yemektir diyemem, otelde her şey var, hangisi Fin mutfağıdır, bilmiyorum. Ayıptır söylemesi ben Pizza yedim ilk gün. Ne yapayım canım Konya işi pide çekti burada bulamayız ki, yerine pizza yedik.
Helsinki’de nereleri gezdik: Suomenlinna Adası, Senato Meydanı, Beyaz Saray vari bir yer. Finlandiya ulusal müzesi National Museum of Finland, Kiasma Çağdaş Sanat Müzesi, çağdaş sanatı hakkını veren bir yer binası da öyle. Bizim Contemporary İstanbul’un saçma binasına benzemiyor yani! Hakkını vermişler. İnanılmaz formuyla beni etkiledi. Burada Esplanade park diye güzel bir alan var tam bir şehir parkı yani.

Maalesef ben bu otelde rahattım ama buradan ayrılıp bir başka Finlandiya şehri olan Tallinn’e gideceğiz. Rehberimiz feribotu kullanacağımızı söyledi umarım bu hastalık Tallin’de yakamı bırakır, üşüttüm galiba, fena baş ağrısı yaptı.
Şimdilik bu kadar Aziz dostlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder