10 Ocak 2016 Pazar

İskoçya'nın Yıldızı Edinburg




Yağışlı havalardan hoşlanmama rağmen İskoçya’da yağış çok faklı geldi. Neden olabilir? Yemyeşil bir şehirdeyim. Nerede? Edinburg. Buraya gelmeden önce nereleri gezeceğimizi araştıran çocuklar çok heyecanlılar. Yağış olduğu için otelden çıkamadık. Ama İskoçyalılar bu duruma çok alışkın gözüküyorlar. Otele giren çıkan belli değil. Bizimle birlikte Dubai’li bir grup var çok şamatalılar. Yağıştan çok keyif aldıkları belli.


Edinburg çok düzenli bir şehir. Şehir için otobüsleri de yaygın, tabii başka Avrupa ülkeleri ile kıyasladığımızda durum böyle. Ben bu şehri çok minatür buldum her yere yürüyerek ulaşma imkanınız var. Ben öyle pek ehli keyif insanı değilimdir, yürümeyi seviyorum o yüzden Edinburg’un tadını çıkardık. Buradaki parklara hayran kaldım çok düzenli ve çok estetikler. Princess Street Gardens çok güzel bir yer. Burası viski memleketi viskinin icat edildiği yer buradan dönerken bol bol İskoç viskisi alabilirsiniz. Fiyatları pahalı değil, hele bizimle hiç karşılaştırılamaz. 




Burada bir İskoç gençle konuştum buraya daha ziyade Ağustos’ta gelmek gerekiyormuş. O aylarda hava çok güzel ve çok sıcak oluyormuş. Ben Egeliyim, neden sıcak olabilir ki! Dün, Loch Ness Gölü turuna çıktık, bilinen bir viski fabrikasını gezdik, viski damıtma taakniklerini gördük, denedik. Dün ilk defa ayaklarımın yorulduğunu hissettim. Ama ne yapalım biz gezmeye geldik olacak o kadar! Tren istasyonu taraflarında yemek yedik, çok güzel bir biftek pişirme tekniği kullandıklarını gördüm, lokum gibi olmuştu, lezzetini anlatamam inanın!

Edinburg Kalesi, burada ona Edinburgh Caste diyorlar. Kiliseler, parklar derken ben yoruldum bir an önce otele kapağı atmak istiyorum. St. Giles Katedrali insanda başka bir etki bırakıyor. Bina çok muhteşem ama bana iyi hissettirmedi kendimi. Bu Edinburg Kalesinden biraz bahsetmek istiyorum. Çok etkileyici, çok ceberut bir görüntüsü var, ihtişamlı, hiçbir zaman fethedilmemiş. Çok sağlam duruyor. Şehrin tepesinde her yerde onu görüyorsunuz. Bu Orta Çağ kaleleri hatta kiliseleri çok gösterişli, gücü ifade ediyor ama biz biliyoruz Orta Çağ’da neler oluyor. Buradan gençlere sesleniyorum bu şehri mutlaka gezin. İskoç kızları çok güzeller. Barda tanıştık bir genç kızla üniversite öğrencisiymiş, mimarlık okuyor. İstanbul’a geçen yıl gelmiş çok beğenmiş. Whisky Experience Center’e gidip gitmediğimi sordu yahu ben 3 bardak viski içsem ateşi kulaklarımdan çıkar. National Gallery ve National Gallery of Modern Art müzeleri pek beğendim.

Edinburg’ta başka neler yapılabilir?

Barlarını tavsiye ediyorum, sakin ama o sakinliğin içinde ayrı bir enerji barındırıyorlar. İskoçya denilince bar yerine PUB demek daha doğru olacak galiba Edinburg’un merkezinde yerde kalıyoruz otelimizin adı Motel One Edinburgh-Royal tren istasyonuna çok yakınız 5 dakikalık yürüme mesafesindeyiz, aynı zamanda kaleye de çok yakınız.

Buradan Edingburg’a geleceklere şunu öneriyorum eğer buraya benim gibi ailenizle gelmiyorsanız çok daha uygun yerlerde kalabilirsiniz. Öğrenciler için çok ekonomik yemek menüleri gördüm. Son olarak şunu da yazarak bitireyim. Buraya gelirken THY ile geldik, siz Britishairways’de kullanabilirsiniz. Vize, vize, burası Avrupa elbette vize var. Polis kontrol noktasında baya sıkı inceleme var.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder