4 Ocak 2016 Pazartesi

Masallar Ülkesi Norveç "Oslo, Bergen" Maceramız

Kuzeyin en merak ettiğim ülkesindeyiz. Bana göre Norveç kuzey ülkeleri arasında en müreffeh ülke. Bu benim iddiam siz görür başka verirsiniz ben ona saygı duyarım. Çocuklar ve hanım da çok beğendi. Kuzey denince akla Baltık kıyıları geliyor, bu ülkelerin hepsi birbirinden sevimli ama Norveç’in yeri başka. Bence görülmesi gereken ilk 10 ülke gibi bir listeniz varsa ilk 5 ülke içine mutlaka yazmalısınız. Norveç’e vize ile giriş yapabiliyorsunuz, bizim için sorun yok! Taa gençlik yıllarımın hayaliydi, nihayet gerçekleştirdim, keşke yıllar yıllar önce gelseydim diyorum. THY ile Geldik İstanbul’dan bir sıkıntımız olmadı. Uçaktaki yemek sevisine bayıldım, teşekkürler THY.

Tur şirketimiz bize iyi bakıyor, kız son derece bilgili hepimizle ilgileniyor, dün ilaç almak için eczaneye bile birlikte gittik. İlk durağımız Oslo oldu, bu şehir gerçekten görülmeye değer, ben biraz kalabalık buldum ama bir İstanbul mu? Asla ve kat-a! Oslo İskandinavyanın en büyük şehirleri arasında sanırım ilk beş içinde.  Bu şehr tam benim yaşayacağım kıvamda, Ege gibi. Kuzeyde olmasına rağmen havası ılımam, yosun kokusunu duyabiliyorsunuz. Buraya iyi kar yağar şimdiden söyleyeyim kışın gelmemek lazım. Belki kışı ayrı güzeldir kim bilir? Ben buradaki sahilde bulunan Akhersus Kalesini bizim Kuleli Askeri Lisesine benzettim. Şehirde tarigi yapıların yanında çok modern yapılar da yer alıyor. Örneğin ben Oslo’daki The New National Opera House dedikleri binayı çok beğendim. Çok modern adeta denizle bütünleşik buranın bir deniz ülkesi olduğunu bu binadan anlayabilirsiniz. İçeri girdik devasa bir bina turuncu koltuklar büyük ve aydınlık bir kubbe, şaşırıyorsrunuz.

Norveçte Üçüncü günümüzdeyiz. Bu sefer  Bergen adı verilen bir şehirdeyiz. Güneybatı Norveç kısmında diye düşünün. Oslodan sonra Norveç’in ikinci büyük şehri. Bergen'in etrafındaki fiyordlar, çok muhteşem. Burası küçük ve şirin bir liman kasabası İzmir’in küçüğü. Tarih boyunca kuzeyin en önemli limanlarından birisiymiş hala da öyle. Nüfusu ikiyüzbinin üzerinde nüfusu var. Yılın her mevsiminde hava burada ılık olurmuş. Burada kaldığımız otel küçük ama biz çok sevdik kuzey ülkelerinden beklenmeyecek derecede otantik ve güler yüzlü personeli var. Biz çoluk çocuk, balık pazarına gideceğiz rehberimiz burası balık ülkesi ve balık şehri diyor. Bakalım hangi tür balıkları göreceğiz. Balık pazarına gittik gerçekten ilginç ben hiçbir zaman bu kadar büyük balık pazarı görmedim. Bin bir türlü balık var. Karnımız açıktı ayak üstü balık yemek istiyoruz ama çok pahalı sandviçler bile 20 euro civarında olunca hepimiz birbirimize bakıyoruz. Malum bir eğitmenin bütçesi pek kuvvetli değildir, ayağımızı yorganımıza göre uzatmamaız lazım ama bir yandan da bu güzelliği dayanamıyorum bir mekana oturuyoruz. Balık ve şarapta midye yiyeceğiz, etraf miss gibi balık kokuyor.  170 euroya balık sofrasından kalkıyoruz.

Koy etrafında biraz gezindikten sonra hanımla çocuklar grubun diğer kadınlarıyla birlikte alışverişe gidiyor biz de birkaç erkek şehri dolaşmaya karar veriyoruz. Kadınlar alışverişi bitirince fiyortlara gideceğiz sonra akşam otele dönüp ertesi gün bu ülkeden ayrılmamız gerekiyor. Burada dikkatimi çeken şey deniz otobüsleri oluyor İstanbulu ve İDO’yu hatırlıyorum, Yalova’nın BUDO’sunu hatırlıyorum. Anlatmadan edemeyeceğim Bergende çok güzel istakozlar, karidesler gördük sıra sıra.
Bergen’de haliç var, bol girintili çıkıntılı bir şehir. Şehir dağların eteğine kurulmuş, burası öğrenci şehri galiba çok sayıda genç görüyoruz. Bu şehirde dikkatimi çeken şey bol ahşap ev var. Şehrin yüksek kesimlerine Teleferikle çıkıyoruz ama ben inanın sevmedim bu durumu oldum olası bu aleti iğreti buluurm, kormadım desem yalan olur.

Renkli binaları, harika coğrafyası ile maşallah şehrini de pek sevdim. Burada bol bol Arnavutkaldırımlı sokaklar göreceksiniz sokak araları pek sevimli.