8 Ocak 2016 Cuma

Akdeniz Güzeli SİCİLYA



Akdeniz’in en önemli adalarından biri. Sicilya denince bizim aklımıza o meşhur film geliyor değil mi? İnanın ben o filmi burada da tekrar tekrar izledim zihnimde. Demek ki bir sanat eseri insanı bu kadar etkileyebiliyor. Neyse, bugün Sicilya’nın tüm güzelliği üzerinde, neşemiz yerinde. Size Sicilya adasını anlatacağım. Öncelikle Akdeniz’in en büyük adası. İnsanlar doğa koruması denen çevrecilik bilincini belli ki bu memlekette kazanmış her yerleri temiz, bakımlı ortalık rengârenk. Deniz güzel, kara güzel insanlar güzel...

Önce buraya nasıl geldiğimizi anlatayım size: Biz tur şirketimizle 1 haftalığına buradayız. Kişi başına ödediğimiz para bu sefer biraz pahalı gelse de bizi çocuklar Sicilya’yı çok merak ediyorlardı. İsterseniz siz başka tur alternatiflerine de bakabilirsiniz. Buraları müfrit de gezeriz diyorsanız, kendinize güvendiğiniz için size bir şey söylemem doğru olmaz ama tur şirketi ile gezmek bana daha avantajlı geliyor.
İtalya demek Sicilya demek Roma demek, Sicilya demek siesta demek ama biz şuana kadar siesta adına hiçbir durum görmedik. İtalya’da özellikle buralarda bolca aşina olacağınız ağaç zeytin ağacı, burası bir zeytin memleketi. Benim dikkatimi çeken bir başka şey ise motosikletlilerin çok oluşuydu. Herhalde hiçbir memlekette bu kadar motosikletli yoktur diyorum. Burada önemli katedralleri, kiliseleri gezerek turumuza devam ediyorum ben en çok Duomo Katedralini beğendim, etkileyici bir dini yapı.



Bellini parkını da beğendim ben, pastaları, makarnaları yemek kültürü bana uygun ne de olsa Ege çocuğuyuz. Mehmet  Bey Katanya Havaalanında bavulunu kaybetmenin üzüntüsünü atamadı uzun süre onu teskin etmekle vakit geçirdim ama sonunda zavallı adam kendine geldi, kızlığı bir nebze olsun geçti diyebilirim. Ben olsam bende üzülürüm, tatilde yeniden eşya almak kolay mı?



Sicilya adasının en şirin şehirlerinden birindeyiz, burası Taormina, dağların yamacına kurulmuş şirin bir tatil şehri, insan bak bak doyamıyor. Aşağıda mükemmel gözüken plajlar var, bir de arkadamızda dev gibi bir dağ duruyor, o meşhur etna dağı! Hala puuf puuf diye lav püskürtüyor. Doğanın öfkesiyle tanışmak istemezdik. Tur rehberimizin anlattığına göre Etna Yanardağı, Avrupa’nın en yüksek aktif volkan dağıymış. Şöyle düşündüm zaten kaç tane aktif volkan dağı olabilir ki! O mor çiçekler yok mu buralara bambaşka bir özellik katıyor bilmem isimleri nedir!

O meşhur Baba filminin çekildiği yerdeyiz yani Bar Vitelli.  İnsan buraları seyretmekten film çekmeye vakit bulamaz diye düşündüm bir ara. Copollo’nun bir anıt heykeli dikilmiş. Bir an film makarası kafamda çalışmaya başladı o büyük ekibi burada hayal ettim. Belki bir figüran olurdum, eğitmenlikle, hocalıkla aktörlük arasında gelip gittim. Öğle yemeğinde patlıcan soslu bir makarna yedim ama sonra günlerde yemem artık nereye kadar makarna pizza. Makarna bana biraz ağır geldi bir de buradaki makarnaları hazır makarnalarla karşılaştırmayın. Böyle yedinizmi midenizde oturuyor 3 saat kalmıyor o derece tok tutuyor. Ama limonataları güzel Sicilyalıların, değişik bir rayihası var bu içeceklerin.


Sicilya’daki son durağımız Palermo oluyor. Belli ki çok köklü bir şehir. Bu arada tatsız bir durum yaşıyoruz yolda kazalar 2 saat gecikmeli bir şekilde Palermoda’yız, gezemeden öğle yemeği vakti geldi, ben eşim çok ağır olmasın dediği için tavuk tercih ettim, yanında beyaz şarap, her kişinin tadına yerindeydim 2 gündür pizza makarna kıskacından kurtuldum. Ohh dünya varmış, etçilim ben ne yapabilirim! Palermodaki gezimiz Giovanni Katedrali, Politeama Meydanı, Palazzo Normanni ve Quattro Canti Meydanıyla tamamladık. Sicilya’da çok şey beklemiyordum ama beklentimin üstünde çıktı, çocuklar sevindi bo bol fotoğraf çektiler. Güzel bir tatil anısı olacak bizim için yarın öğlen İstanbul’da olacağız nasip kısmetse değerli dostlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder