10 Ocak 2016 Pazar

Japonya'nın En Güneyi Okinawa



Uzak Doğu’nun en güzel parçası Okinawa. Okinawa nerede? Japonya'nın  güneyinde bir yerde hatta en güneyinde yer alıyor diye biliyorum. Burası bir takımada ülkesi. Burayı bizim Bodrum veya Alanya gibi düşünebilirsiniz, tatil memleketi yani Japonya'nın en sıcak bölgesi Okinawa. Buraya dünyanın her yerinden gelen turistler var ama çok kalabalık değil. 

Rehberimizin anlattığına göre burada hiç kar yağmıyormuş. Tropikal bir iklime sahip Ege çocuğu olarak ben burayı pek sevdim. Kesinlikle zengin turistlerin tercih ettiği bir yer bir huzur ve haz şehri Okinawa. Birde şunu belirtmeliyim Japonya denince akla ilk gelen yerlerden değil, bir çok turistik yer var Japonyada ama bizim tercihimiz genelde farklı ve herkesin gitmediği yerler olduğu için burayı tercih ettik ve gerçekten tam beklediğimiz gibi çıktı. 

Okinawa Churaumi Akvaryumu’nu dolaşıyorum balık çeşitliliği beni benden alıyor, deniz kültürünü seven birisi olarak döne döne ayaklarım yorulana kadar akvaryumu geziyorum. Bizim çocuklar benimle maytap geçiyorlar baba çocukluğuna mı döndün diye, yok yahu ben bu deniz kültürüne aşığım kafede oturmaktansa biyoloji mirası izlemek keyifli geliyor.



Oturduğumuz Kafe’de bizim Efe’ye uzaktan asılan bir genç kız var. Bakışıyorlar bir ara Efe’ye bakayım dedim yakalandım, tişörtünü düzeltme numarası yaptım ama utandı kerata! Kız ayağa kalkınca İngiliz olduğunu şıp diye anladım, hanım bu kız İngiliz olmalı dedim o da lafı dokundurdu, hayırdır Rasim Bey ekspersiniz sanırım İngiliz hanfendiler konusunda deyince, alay konusu olduk.

Soba denilen bir yemek denedik, erişte aslında sosu ve kıvamı çok yerindeydi bir de buraya özgü bir balık yedik ki ailecek lokum kıvamında pek leziz ve hoş buldum. Balığın rayihası hala aklımda. Bu şehirde deniz böceklerinin ve deniz kabuklularının tercih edilmesine şaşırmadım ama çeşitliliğe şaşırdım diyebilirim. Yemekten sonra geleneksel Japon kıyafetleri içinde hoş bir müzik dinletisinden sonra gecenin sessizliğinde ben blog yazmaya devam ediyorum. Çocuklar çoktan yattı, radyo dinlemeye karar verdim. TRT’nin internet sitesinden Türk Halk Müziği dinliyorum uzaklarda bambaşka hisler yaşıyorsunuz.


Okinawa adasında birçok Amerikalı gördüm, bunların asker ve asker aileleri olduğunu tur rehberimiz sayesinde öğrenmiş oldum burası bizim İncirlik üssü gibi bir yer olmalı. Burası bir turizm şehri ama öyle küçük bir yer değil nüfusu 1.5 milyonun üzerinde ve trafik akmasına rağmen çok yoğun. Etnik olarak da faklı bir kültüre sahip oldukları söyleniyor. Hatta kendilerini Japonlardan faklı bir ırk olarak görüyorlarmış, pek bana öyle gelmese de. Biz burada bir şelale gördük tam kartpostallık bir yer adı Todoroki Şelalesi, inanın anlatılmaz, çocuklar fotoğraflarını 1 saat aralıksız çekmeye doyamadılar. Öyle söyleyeyim.
Şimdilik Okinawa’dan bu kadar, “Sayonora” der yatağıma giderim dostlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder