4 Ocak 2016 Pazartesi

Güzel İskandinav "İsveç-Stockholm"



En çok neye şaşıyorum biliyor musunuz? Stockholm, denince Stockholm sendromunun akla gelmesine. O kadar güzel bir şehir ki, sanki bu kavramla zedeleniyor gibi bir algı oluşuyor bende ziyadesiyle üzülüyorum. İsveç İskandinavya’nın en güzel parçalarından biri. Tıpkı diğerleri gibi. Şehir diğer İskandinav şehirlerine göre oldukça kalabalık nüfusu 2 milyonu aşıyor. Buranın refah seviyesi Ege kentleri İstanbul ile karşılaştırılamaz, abesle iştigal olur bu karşılaştırma. Çok müreffeh bir ülke ve zengin bir şehir.


İsveç’e vize gerekli, THY ile uçtuk, THY her zamanki kalitede. Bu uçuşta daha çok hizmet aldık sanki hostesler daha ilgiliydi. Bir ara Hürriyet İstedim şıp diye getirdiler.  Havaalanı çok sıkı bir yer. Check Pointte polis sık sık soru soruyor, beğenmediklerini kenara alıyorlar. Çünkü buraya mülteci akını varmış. Sokaklarda bunu hissediyorsunuz. İsveç mülteci kaynıyor. Havaalanında sorunsuz bir geçiş, araçla otele geçiş aynı kolaylıkta. Şehrin etrafı içi ada dolu. O adadan bu adaya gez gez bitmez biz bu kısıtlı günlerde tur rehberimizin önerdiği adaları gezeceğiz. Toplamda 14 adası varmış şehrin. Burada her yerde su kanaları görmek mümkün. Şehrin %30 civarı su kanallarıyla kaplıymış.



Biz burada Grand Hotel’de kalıyoruz, ben beğendim oteli, konumu da iyi. Akşamüzeri dışarı çıktık, sokaklar kalabalık, buranın insanı gece hayatını akşam gezmelerini seviyor diye düşünüyorum. Gürültü yok, şamata yok, sakin sakin dolaşıyorlar. Kadınları çok bakımlı ve güzel buldum. Burayı bizim hanım okursa kriz yaşanır mı? Yazmasam da bu kadar güzel kadına yazık olur diye düşünüyorum. Şunu da unutmadan ekleyelim eğer kültür ve sanatı seviyorsanız, tüm ulaşım ağında ve kültürel noktalarda geçerli Stockholm Kartı’nı kullanabilirsiniz, rehberimiz bunlardan edindi bizim için.


Stockholm ismi “holm” adalardan geliyormuş. Adalar stoğu diyeyim size 14 adalı şehir dedik ya. Stockholm güzel, sakin ve temiz bir kent kesinlikle yaya gezebilirsiniz. Burada para birimi kron. Yaşam kalitesinin yüksekliğinden olsa gerek bize fiyatlar çok pahalı geldi. Stockholm’de eski kenti gezdik rehberimiz çok güzel anlatıyor şehri. Sokaklar korunmuş güzel. Skansen  müzesi, Nordiska müzesi, Bergius  bahçesi, Drottingholm Sarayı Riddarholmskyran kilisesini gezdik, kilise mi katedral mi hala karıştırıyorum binaları. Bir yaşıma daha girdim bir mezarlık gezdik ki sormayın UNESCO dünya mirası listesindeymiş, adı Skogskyrkogården Mezarlığı yine Ericsson Globe binası başka birkaç yer daha gezdik ama ben bunlardan etkilendiğim için burada isimlerini yazdım. İsveç denince akla Nobel geliyor, Nobel denince Nobel Ödülleri geliyor ve meslektaşım Aziz Sancar hoca geliyor kendisini saygı ile selamlıyor, hürmetlerimi sunuyorum. Gurur duyduk başarısıyla!


İsveç’te ne yedik?  Balık, Somon marine, sabah kahvaltısında ciğer ezmesi yediğimi söyledim eşimin midesi bulandı. Nasıl ki sabahları Urfa’da ciğer yeniyorsa burada yeniyor ne farkı var yani! Akşam biftek istedim ben yanında Glüh wein dedikleri sıcak şarap sonra iyi uyku yaptı bende. İsveç’te ekmek kültürü yaygın bunu gördük. Şunu belirteyim güzel ama pahalı bir şehir, pahalı bir ülke. Yarın Upsalaya gidiyor sonraki gün dönüp İstanbul’a uçuyoruz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder